Digital wellbeing@work (2025)

Gezond, productief en gelukkig in het digitale tijdperk

Digitalisering kent behoorlijk wat dilemma’s. We werken efficiënter én raken sneller uitgeput. We zijn altijd verbonden én verliezen de onverdeelde aandacht voor elkaar. We hebben toegang tot eindeloze kennis én kampen met informatie-overload. Digitalisering biedt enorme kansen én levert welzijnsrisico’s op.

Negativiteit mania (2018)

De waan van het negativiteitsdenken

Onze samenleving is doordrenkt van negativisme: de media brengen vooral slecht nieuws, het onderwijssysteem is gericht op het vermijden van onvoldoendes en werknemers krijgen vooral te horen wat ze niet goed doen. Het gevolg: een epidemie van burn-out, depressiviteit en intolerantie. Negativiteitsdenken heeft grote gevolgen voor onze samenleving.

 

De Enthousiasme Trilogie (2014)

Flame, Flow, Flood

De enthousiasme trilogie beschrijf de dynamiek van enthousiasme binnen organisaties. Het enthousiasme van het management, medewerkers en klanten wijst de weg naar de Flame; het Olympische vuur van een organisatie. Positieve feedback van leiding, collega’s en klanten zorgen voor Flow. Wanneer het enthousiasme zich ook buiten de organisatie begint te verspreiden ontstaat Flood; klanten en medewerkers delen positieve verhalen en zorgen hiermee voor nieuwe klanten.

De Superpromoter (2009)

Over de kracht van enthousiasme

Om zich te verbeteren richten organisaties zich met name op wat er mis gaat. Hierdoor krijgen met name klagende klanten en ontevreden medewerkers het podium. Dit boek pleit voor een andere benadering. Het roept op om meer aandacht te geven aan de Superpromotors; enthousiaste klanten en medewerkers die hun enthousiasme verspreiden.