Presentaties

Het is mijn overtuiging dat sturen op enthousiasme, flow en persoonlijk talent een positieve impact heeft op de wijze waarop we met elkaar omgaan. Het heeft consequenties voor de manier waarop we organisaties aansturen en de samenleving inrichten. Het biedt een ander kijk op onderwijs, journalistiek, zorg, overheid en het bedrijfsleven. Mijn presentaties, workshops en trainingen zijn bedoeld om inzicht te geven in de dynamiek van enthousiasme en concrete handvatten te bieden om er mee aan de slag te gaan. Mijn missie is geslaagd als het publiek met veel energie en vol ideeën de zaal uitloopt.

Ook de thema’s zijn heel divers. De éne keer gaat het over het enthousiasmeren van klanten en het creëren van superpromoters, een andere keer over medewerkermotivatie. Soms ligt de nadruk op de NPS methodiek, sociale media gebruik of storytelling. Het kan ook gaan over innovatie, samenwerking tussen afdelingen of rationeel- en emotioneel beslisgedrag. Vaak is het ook een combinatie van deze onderwerpen. Altijd met de dynamiek van enthousiasme als uitgangspunt. 

Presentaties kunnen gaan over de volgende thema’s

  • Klantgerichtheid, klant-enthousiasme en superpromoters.
  • Het effectief inzetten van klantmetingen d.m.v. NPS systematiek of andere methoden
  • Medewerkermotivatie en de interne dynamiek van enthousiasme van een organisatie
  • Social Media en de dynamiek van enthousiasme onder klanten en medewerkers
  • Klanten en medewerkers raken met de hogere doelstelling (Flame) van een onderneming) Hier een link naar een Flame workshop: https://vimeo.com/85326199
  • De presentaties zijn geschikt voor zowel  bedrijfsleven als overheid. Hier een aftermovie (2 minuten) van een theatercollege op uitnodiging van de Gemeente Assen over de “Dynamiek van Enthousiasme”. 
  • Het stimuleren van samenwerking tussen afdelingen, divisies of landen van een onderneming (Flow).
  • Storytelling van management, medewerkers en klanten inzetten om enthousiasme aan te wakkeren (Flood)
  • Succesvoller worden door het aanwakkeren van superpromoters en fakkeldragers (Flood)

In overleg met de opdrachtgever pas ik m’n presentie aan qua onderwerpen, interactiviteit en lengte. Ik verwerk graag specifieke informatie van de organisatie of de branche. De presentaties zijn ontworpen door een vormgever. Ze bevatten weinig tekst maar eerder beelden, video’s, cases, concrete handvatten en inspirerende voorbeelden uit sport, muziek en bedrijfsleven. Bekijk hier een impressie van een presentatie “Opening Social Media Week Rotterdam”. Vraag gerust om een mondelinge toelichting of vraag vrijblijvend om een prijsopgave via het contactformulier

Reacties van toeschouwers:

Rijn Vogelaar made my day. Een positivo van top tot teen die vertelt over de gevolgen van negativiteitsdenken in onze maatschappij en wat we kunnen doen om hieruit te komen. Nou, naar mister himself luisteren is de eerste stap wat mij betreft. Zijn boodschap werd nog wat extra kracht bijgezet door een muzikaal intermezzo.

Anke van Dalfsen-Driessen, MarCom professional, op LinkedIn n.a.v. van optreden samen met James Whelligan op het Mixed Emotions Festival, nov. 2018.

“Zojuist een presentatie bijgewoond van Rijn Vogelaar over klantgerichtheid, enthousiasme en NPS. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik altijd kritisch ben geweest over het NPS systeem. Maar Rijn weet heel erg goed de essentie uit de theorie te halen en daar op door te pakken. Focus op het beoogde resultaat en niet op de methodiek of het systeem. Postiviteit en enthousiasme is de key!”

Joost Geurts, Rabobank, op Linkedin

“Employee engagement is much more than just ‘satisfaction or dissatisfaction’. It is about pleasure, feeling safe and supported and being challenged on your strengths. About constant feedback and most importantly, having a higher purpose. Last Friday Mr. Rijn Vogelaar explained our Management Team all about the Enthusiasm Theory and the ‘Flame’, Flow and Flood.’ An eye opener! Facilitating ‘The Flow’ – in my opinion – should be every manager’s objective.”

Lotte Mastwijk, LC Packaging, op LinkedIn

“Vanmiddag een theatercollege gevolgd bij Rijn Vogelaar. Super gemotiveerd – en uiteraard stuiterend van enthousiasme – stond ik anderhalf uur later weer buiten.”

Ellen Broekhuizen  op LinkedIn

“Op 8/3 was ik op uitnodiging van mijn collega Carin van den Bliek van  Actief Werkt! in Nederland op een seminarie georganiseerd door  CYS. Heel interessant over Customer Experience, NPS, Touchpoints … maar voor mij DE keynote spreker was Rijn Vogelaar de superpromoter. Als enige Vlaamse van de 250 deelnemers, kende ik hem niet maar vanaf nu ben ik fan.  3 extra boeken om te lezen! En hier bij Actief Interim hebben we al heel veel enthousiasme in huis en gaan we dat naar buiten laten stromen :)”

Erna Grosemans op LinkedIn

Theatercollege Dynamiek van Enthousiasme

Social Media Week

Break In Through

Co-Presentaties

Met enige regelmaat sta ik ook op het podium met muzikanten of met andere sprekers. Hieronder de beschrijving van een aantal een aantal van deze co-presentaties.

Niels Aalberts is eindredacteur van 3voor12, het muziekplatform van de VPRO. Verder was hij ondermeer manager van Kyteman’s Hiphop Orkest en organisator van het Best Kept Secret Festival. Met Niels, DJ St Paul  en Jaap den Dulk hebben we een presentatie ontwikkeld over de flow van enthousiasme in de muziek, met lessen voor het bedrijfsleven. Hier is ook het idee voor de enthousiasme trilogie; Flame, Flow, Flood geboren.

Hier is een verslag te lezen van de eerste keer dat de presentatie werd vertoond:
http://www.frankwatching.com/archive/2011/11/13/hoe-het-enthousiasme-van-de-superpromoter-zich-verspreid/

Hier een link naar een ander artikel over deze presentatie:
http://www.marketingonline.nl/bericht/drie-lessen-uit-de-muziek-voor-marketing-anno-nu

Hier de video trailer over deze presentatie:

Co-Presentatie met Jaap den Dulk over Enthousiasme & Social Media

Jaap den Dulk is marketeer en noemt zichzelf Social Media Realist. Het laatste betekent dat hij pretendeert niet alwetend te zijn op het gebied van nieuwe media. Dat kan ook bijna niet in een zich razendsnel vernieuwende wereld. Hij weet er wel veel van en heeft ook een verfrissende visie op deze ontwikkelingen. Een visie die past bij de theorieën over de dynamiek van enthousiasme. Op een marketing congres (MIE) kreeg onze co-presentatie de hoogste score uit de 200 presentaties van dat event.

Co-presentatie met James Whelligan over enthousiasme en live muziek

Een muzikant ervaart enthousiasme op verschillende niveaus. Hij laat zich inspireren, raakt in de flow met andere muzikanten en als hij geluk heeft staat hij zo nu en dan voor een uitzinnige menigte. Bedrijven kunnen veel leren van deze dynamiek. James Whelligan is Singer songwriter en voorman van Annexe the Moon. In onze presentaties toont James het enthousiasme vanuit het perspectief van een muzikant. Niet alleen door erover te praten maar ook door het live te laten horen!

Hier een linkje naar een artikel over een gezamenlijke presentatie met Jamie:
http://www.frankwatching.com/archive/2014/09/23/van-flame-flow-naar-flood-beloon-enthousiasme-op-social-media/

Hier een link naar de trailer van de presentatie samen met James Whelligan:
https://www.youtube.com/watch?v=_y3Nsa3oVkg

Wanneer het tijdig wordt aangegeven komt Jamie met plezier uit Londen om de muzikale begeleiding te verzorgen en zijn perspectief als muzikant te geven.

Co-presentatie met Daan van Bergen (Videologic) over zakelijk vloggen

Vloggen is vandaag de dag zeer populair en ook zeker toepasbaar in een zakelijke setting. Ook in een professionele omgeving wordt video-content steeds belangrijker. Een video maken met een aansprekende boodschap is echter geen sinecure. Het lukt alleen als het gebeurt vanuit een oprecht enthousiasme dat anderen aanspreek. Bovendien vergt het enige handigheid met de smartphone. In deze training wordt uitgelegd hoe de dynamiek van enthousiasme kan worden ingezet om zakelijk te vloggen tot een succes te maken.

Daan van Bergen is videoproducent en specialist in het vastleggen van authentieke verhalen. Vanuit zijn marketing achtergrond legt hij uit hoe je in zakelijk perspectief met Storytelling kan werken. Er komen tips voorbij over verhaallijnen, interviewtechnieken en doelgroep bepaling. De deelnemers leren zelf om met hun smartphone te filmen en op een eenvoudige manier zakelijke vlogs te maken.