Presentaties

Wat zeggen anderen erover?

Reacties n.a.v. presentaties over digitaal welzijn:

Sinds de opkomst van smartphones zijn we altijd verbonden met ons werk, dag en nacht. En andersom, op het werk, zijn we continue verbonden met ons sociale netwerk. Rijn Vogelaar bespreekt als geen ander de enorme impact hiervan op ons mentale welzijn. Met humor en scherpe analyses houdt hij ons een spiegel voor en wijst de weg naar een gezond en productief digitaal leven. Iedereen die werkt met digitale apparaten zou verplicht een uurtje naar hem moeten luisteren!

Martijn Aslander, techniek filosoof

Rijn Vogelaar heeft een uitermate boeiend verhaal over digitaal welzijn, vol verhelderende inzichten en praktische tips. Tijdens een inspirerende sessie voor onze collega’s bij VodafoneZiggo onthulde hij de belangrijkste feiten over digitaal welzijn, steeds onderbouwd met bronvermeldingen. Ondanks de diepgang bleef zijn presentatie uitermate toegankelijk en onderhoudend. Hij besprak de voor- en nadelen van digitalisering en deelde cruciale tips om ons brein fit te houden. De presentatie past perfect binnen de context van wellbeing en vitaliteit, waar we bij VodafoneZiggo sterk op inzetten. De concrete tools en interventies die Rijn gebruikt voor zijn onderzoek, zoals de digitale welzijnsdiagnose en digitale detox, zijn bijzonder waardevol om in de praktijk te brengen. Ik beveel zijn presentatie ten zeerste aan voor elke organisatie die het welzijn van haar medewerkers serieus neemt.

Iris Cremers, Manager Health & Wellbeing, Vodafone

We hebben als ministeries EZK en LNV samen de Maand van de Digitale Fitheid georganiseerd. Rijn Vogelaar gaf bij de afsluitende bijeenkomst een vlammend betoog over digitaal welzijn en floreren (dus je op je gemak voelen) in een digitale wereld. Iedereen in de zaal zat op het puntje van z’n stoel toen Rijn de zaal meenam in de uitkomsten van een digitale welzijnsdiagnose die hij in de week voorafgaand aan de afsluitende sessie binnen EZK en LNV had afgenomen. Hij wees de zaal op het belang van soms even je telefoon links laten liggen: het kost 23 minuten om in de focus-stand te komen, en telkens meldingen op je telefoon helpen hier niet bij. Ook gaf hij tips als ruimte in je agenda reserveren voor focustijd, meldingen uitzetten, werken in blokken (bijvoorbeeld mailtijd inbouwen) én vooral ook offline pauzes te nemen. Daarna hebben we binnen onze ministeries de Digitale Detox 10-daagse georganiseerd. Kortom; Rijn heeft ons enorm geïnspireerd!

Wilma de Groot, Programma Digitaal Fit, Minsterie van EZK & LNV

Reacties n.a.v. presentaties over de dynamiek van enthousiasme:

“Sinds jouw workshop over Storytelling en de dynamiek van enthousiasme heeft enthousiasme een plek in ons hart gevonden. Jouw vrijgevigheid om je storytelling workshop te mogen gebruiken en door te geven aan al onze medewerkers, is een geschenk. Eén van onze meest gewaardeerde workshops. Enthousiasme is voor mij een eerlijke drijfveer tot echt succes.”

Gerard Pieterse, Director People Development at Canon EMEA.

“Voor ons was het best spannend om een verhaal over enthousiasme te kiezen voor de landelijke communicatiedag van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). Enthousiasme is geen ‘klassiek’ communicatiethema en daarom behoorlijk ‘out of the box’. Gelukkig bleek het verhaal van Rijn een schot in de roos. Rijn is een inspirerende en prettige verteller die de aandacht van de zaal  goed vast weet te houden met humor, pakkende filmpjes, een persoonlijke touch en relevante wetenschappelijke inzichten. En dat allemaal interactief en perfect toegesneden op onze organisatie. Dat hij bij onze collega’s een gevoelige snaar had geraakt, bleek na afloop toen we hoorden dat collega’s meteen met een aantal handvatten uit zijn verhaal aan de slag was gegaan. Dat was dan ook precies de uitkomst waarop we hadden gehoopt. ”

Chrisje de Vries en Jelika Thomas, DJI.

Rijn Vogelaar made my day. Een positivo van top tot teen die vertelt over de gevolgen van negativiteitsdenken in onze maatschappij en wat we kunnen doen om hieruit te komen. Nou, naar mister himself luisteren is de eerste stap wat mij betreft. Zijn boodschap werd nog wat extra kracht bijgezet door een muzikaal intermezzo.”

Anke van Dalfsen-Driessen, MarCom professional, op LinkedIn n.a.v. van optreden samen met James Whelligan op het Mixed Emotions Festival, nov. 2018.

“De tijd vloog voorbij. Boeiende en leuke presentatie!”

Els Langeveld-Pluym, docent Engels DaCapo College Sittard, op Linkedin. 

Rijn heeft op ons event/congres Klantpasta! in 2017 als hoofdspreker gefungeerd. Thema was: ‘De kracht van enthousiasme’.
Onze doelgroep voor dat congres was het hele team van de tandartspraktijk. Van praktijkeigenaar tot assistent. Totaal bestond het publiek uit circa 300 personen.
Ook tijdens Klantpasta! 2018 heeft Rijn een workshop verzorgd. Deze was gebaseerd op zijn boek ‘Negativiteit’. Ook hier heeft hij opnieuw hoog gescoord (8+) in de evaluaties. Een optreden van Rijn laat een zeer positieve indruk achter. In de werkwijze van Rijn is een mooie balans te zien tussen inhoudelijkheid en ontspanning (humor, muziek). Hierdoor weet hij de connectie met alle niveaus van zijn publiek continue vast te houden. Daarnaast is gebleken dat Rijn een flexibele en relaxte persoon is om mee samen te werken. En natuurlijk brengt hij zijn missie over ‘enthousiasme’ zelf in de praktijk. De extra investering in het meenemen van de gitarist James is overigens zeker de moeite waard! Hier een artikel over het event.

Anne-Pieter van Riet, eigenaar Edin Dental Academy

“Zojuist een presentatie bijgewoond van Rijn Vogelaar over klantgerichtheid, enthousiasme en NPS. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik altijd kritisch ben geweest over het NPS systeem. Maar Rijn weet heel erg goed de essentie uit de theorie te halen en daar op door te pakken. Focus op het beoogde resultaat en niet op de methodiek of het systeem. Postiviteit en enthousiasme is de key!”

Joost Geurts, Rabobank, op Linkedin

“Employee engagement is much more than just ‘satisfaction or dissatisfaction’. It is about pleasure, feeling safe and supported and being challenged on your strengths. About constant feedback and most importantly, having a higher purpose. Last Friday Mr. Rijn Vogelaar explained our Management Team all about the Enthusiasm Theory and the ‘Flame’, Flow and Flood.’ An eye opener! Facilitating ‘The Flow’ – in my opinion – should be every manager’s objective.”

Lotte Mastwijk, LC Packaging, op LinkedIn

“Vanmiddag een theatercollege gevolgd bij Rijn Vogelaar. Super gemotiveerd – en uiteraard stuiterend van enthousiasme – stond ik anderhalf uur later weer buiten.”

Ellen Broekhuizen  op LinkedIn

“Op 8/3 was ik op uitnodiging van mijn collega Carin van den Bliek van  Actief Werkt! in Nederland op een seminarie georganiseerd door  CYS. Heel interessant over Customer Experience, NPS, Touchpoints … maar voor mij DE keynote spreker was Rijn Vogelaar de superpromoter. Als enige Vlaamse van de 250 deelnemers, kende ik hem niet maar vanaf nu ben ik fan. Drie extra boeken om te lezen!”

Erna Grosemans op LinkedIn

Digitaal Welzijn in het kort

(3 minuten)

Digitaal welzijn heeft een sterke invloed op onze gezondheid, productiviteit, enthousiasme en werkgeluk. In deze video leg ik uit wat digitaal welzijn is, waarom het belangrijk is en wat organisaties kunnen doen om het digitaal welzijn van hun medewerkers te verbeteren

Dynamiek van Enthousiasme

Download gratis de samenvatting en het stappenplan.

Video: Theater college Dynamiek van enthousiasme

Co-Presentaties

Met enige regelmaat sta ik ook op het podium met muzikanten of met andere sprekers. Hieronder de beschrijving van een aantal een aantal van deze co-presentaties.

Niels Aalberts is eindredacteur van 3voor12, het muziekplatform van de VPRO. Verder was hij ondermeer manager van Kyteman’s Hiphop Orkest en organisator van het Best Kept Secret Festival. Met Niels, DJ St Paul  en Jaap den Dulk hebben we een presentatie ontwikkeld over de flow van enthousiasme in de muziek, met lessen voor het bedrijfsleven. Hier is ook het idee voor de enthousiasme trilogie; Flame, Flow, Flood geboren.

Hier is een verslag te lezen van de eerste keer dat de presentatie werd vertoond:
http://www.frankwatching.com/archive/2011/11/13/hoe-het-enthousiasme-van-de-superpromoter-zich-verspreid/

Hier een link naar een ander artikel over deze presentatie:
http://www.marketingonline.nl/bericht/drie-lessen-uit-de-muziek-voor-marketing-anno-nu

Hier de video trailer over deze presentatie:

Co-Presentatie met Jaap den Dulk over Enthousiasme & Social Media

Jaap den Dulk is marketeer en noemt zichzelf Social Media Realist. Het laatste betekent dat hij pretendeert niet alwetend te zijn op het gebied van nieuwe media. Dat kan ook bijna niet in een zich razendsnel vernieuwende wereld. Hij weet er wel veel van en heeft ook een verfrissende visie op deze ontwikkelingen. Een visie die past bij de theorieën over de dynamiek van enthousiasme. Op een marketing congres (MIE) kreeg onze co-presentatie de hoogste score uit de 200 presentaties van dat event.

Co-presentatie met James Whelligan over enthousiasme en live muziek

Een muzikant ervaart enthousiasme op verschillende niveaus. Hij laat zich inspireren, raakt in de flow met andere muzikanten en als hij geluk heeft staat hij zo nu en dan voor een uitzinnige menigte. Bedrijven kunnen veel leren van deze dynamiek. James Whelligan is Singer songwriter en voorman van Annexe the Moon. In onze presentaties toont James het enthousiasme vanuit het perspectief van een muzikant. Niet alleen door erover te praten maar ook door het live te laten horen!

Hier een linkje naar een artikel over een gezamenlijke presentatie met Jamie:
http://www.frankwatching.com/archive/2014/09/23/van-flame-flow-naar-flood-beloon-enthousiasme-op-social-media/

Hier een link naar de trailer van de presentatie samen met James Whelligan:
https://www.youtube.com/watch?v=_y3Nsa3oVkg

Wanneer het tijdig wordt aangegeven komt Jamie met plezier uit Londen om de muzikale begeleiding te verzorgen en zijn perspectief als muzikant te geven.

Co-presentatie met Daan van Bergen (Videologic) over zakelijk vloggen

Vloggen is vandaag de dag zeer populair en ook zeker toepasbaar in een zakelijke setting. Ook in een professionele omgeving wordt video-content steeds belangrijker. Een video maken met een aansprekende boodschap is echter geen sinecure. Het lukt alleen als het gebeurt vanuit een oprecht enthousiasme dat anderen aanspreek. Bovendien vergt het enige handigheid met de smartphone. In deze training wordt uitgelegd hoe de dynamiek van enthousiasme kan worden ingezet om zakelijk te vloggen tot een succes te maken.

Daan van Bergen is videoproducent en specialist in het vastleggen van authentieke verhalen. Vanuit zijn marketing achtergrond legt hij uit hoe je in zakelijk perspectief met Storytelling kan werken. Er komen tips voorbij over verhaallijnen, interviewtechnieken en doelgroep bepaling. De deelnemers leren zelf om met hun smartphone te filmen en op een eenvoudige manier zakelijke vlogs te maken.

Gratis Download

Dynamiek van Enthousiasme
Ontvang de samenvatting en het stappenplan.